Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű fukcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhet, amivel elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

Z TECH jármű garanciája

Ztech elektromos járművek és alkatrész garancia feltételek 2021. január 01-től

 

Cégünk által kizárólag olyan új garanciális elektromos járművek, termékek és új alkatrész egységek kerülnek értékesítésre, melyek megfelelnek a hatályos jogszabályoknak.

Cégünk jótáll azért, hogy a vevő által megvásárolt és általunk leszállított termékek anyag és gyártási hibáktól mentesek. Nem vállalunk azonban jótállást azért, hogy a termékek üzemeltetése minden esetben folyamatos- és hibamentes lesz. A jótállás feltételeit az elektromos járművekkel együtt átadott "Jótállási jegy" tartalmazza. Az általunk forgalmazott termékekre a hatályos jogszabályok alapján (19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) a termék gyártója, vagy forgalmazója garanciát vállal.

 

A jótállás időtartama a 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet szerint:

§     10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

§     100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

§     250 000 forint eladási ár felett három év

Elektromos kerékpárokra, robogókra, járművekre egységesen feltéve, hogy a vásárolt eszköz, részt vett az előírt kötelező garanciális szervizeken. (kötelező szerviz intervallum tájékoztató a jótállási jegy része)

Gondozásmentes ólom akkumulátora 1 év, grafén, litium-ion akkumulátora 2 év jótállási idő vonatkozik.

Az általunk forgalmazott alkatrész- és részegységek jó minőségére garanciát vállalunk. Ennek időtartama a vásárlástól számított 12 hónap. Garanciavállalásunk feltétele az, hogy a tőlünk vásárolt elektromos kerékpár alkatrészeket, részegységeket szakműhelyben szereljék be. Reklamáció esetén a kifogásolt kerékpáralkatrész, illetve részegység beszerelésének tényéről szakműhelyben kiállított számlát kérünk bemutatni.

A fogyasztó jótállási igényét közvetlenül annál a vállalkozásnál érvényesítheti, akitől a kerékpárt megvásárolta.

Fenntartjuk a jogot arra, hogy a jótállási (garanciális) feltételeket a vásárlónak küldött előzetes értesítés nélkül, bármikor módosítsuk, vagy kiegészítsük.

Egyéb jótállások (garanciák) kizárása

A fentiek szerint vállalt jótálláson (garancián) kívül, illetve a termékekhez kiadott jótállásról szóló leírásokban foglaltak kivételével semminemű egyéb garanciát nem vállalunk.

A kártérítés korlátozása

Cégünk nem vállal semminemű felelősséget az állási időből a vásárlónál keletkezett károkért.

A termék visszaszolgáltatása

Amennyiben a megvásárolt termék minőségi hibából (hibás elektromos kerékpáralkatrész miatt) üzemképtelen állapotban került átadásra a vásárló részére, és a vevő a termék átvételétől számított három napon belül él jótállási igényével és kéri a termék kicserélését, akkor mi azt kicseréljük.

Egyéb feltételek

A jelen feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk), az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, továbbá a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény rendelkezései az irányadók.

 

JAVÍTÓ SZOLGÁLATOK NEVE ÉS CÍME: A vásárlás, üzembe helyezés helye!

A Z-TECH gyártmányú - bármely típusú-  Magyarország területén vásárolt új robogóra a vásárlás

(üzembe helyezés) napjától számított 12-24-36 hónapig terjedő, a 151/2003. (lX. 22.) Kormányrendelet szerint kötelező jótállást vállalunk. A jótállás a fogyasztó, törvényből eredő jogait nem érinti, és nem korlátozza.

A peren kívüli megállapodás elősegítése érdekében a kijelölt szervezeteken és a békéltető testületen kívül, a TVÜ SDÜ KERMI Kft. is, mint szakvélemény kiadására alkalmas szervezet elvégzi a fogyasztói reklamációk, valamint a jogi személyek közötti műszaki reklamációk vizsgálatát, amennyiben mindkét fél írásban nyilatkozva elfogadja vitadöntőként a TVÜ SDÜ KERMI Kft-t.

A vizsgálat díjköteles. A vizsgálat díjáról írásban tájékoztatjuk a megrendelőt.

Ezek a jótállási feltételek nem vonatkoznak az egyedi gyártású, speciális, különleges műszaki követelmények szerinti, valamint különleges felhasználói igények figyelembevételével készített kerékpárokra.

A kerékpár forgalmazója: Z-TECH BIKE KFT. Címe: 2045 Törökbálint, Dulácska utca, 1./A,

 

FIGYELEM!

A robogó összeszerelt állapotban, üzembe helyezve kerül eladásra!

A kerékpárt a vásárlás helyén kötelesek összeszerelni és beszabályozni.

Elveszett jótállási jegyet csak az eladás napjának hitelt érdemlő igazolása - dátummal és bélyegzővel ellátott számla, üzembe helyezési jegyzőkönyv - esetén pótolunk! A vásárló jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti.

A jótállási jegyet gondosan őrizze meg, a jótállás lejárta utáni időre is!

A kerékpár azonosításra alkalmas részei: váz fejcső része, vagy vázon rögzített adat azonosító tábla

 

FIGYELEM !

A nem megfelelő kezelés elkerülésére, kezelési és használati útmutatót mellékelünk a termékhez!

Kérjük, hogy az abban foglaltakat tartsa be, mert a használati útmutatótól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hibára, a jótállás időtartamán belül nem vállaljuk a díjmentes kijavítást, ennek javítási költsége a jótállási időn belül is a vásárlót terheli.

A forgalmazótól követelje meg a vásárláskor a jótállási jegy megfelelő kitöltését, a vásárlás napjának pontos feltüntetésével. Egyúttal ellenőrizze, hogy a kerékpár azonosító adatai, megegyeznek-e a jótállási jegyen jól kiolvashatóan feltüntetett adatokkal.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása, nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.

A JÓTÁLLÁS KERETÉN BELÜL, A DÍJMENTES KIJAVÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGÜNK NEM ÁLL FENN, HA A FORGALMAZÓ, VAGY A KIJELÖLT SZAKSZERVIZ BIZONYÍTJA, HOGY:

- az üzembe helyezését a vásárlás helyén, vagy a kijelölt szakszervizek valamelyikében igazolt módon nem végeztette el. /csak akkor, ha a forgalmazó előírta/

- a kötelező átvizsgálások valamelyikét, nem, vagy időn túl, illetve nem a jótállási jegy mellékletében kijelölt szakműhelyben végeztette el, /csak akkor, ha a forgalmazó előírta/

- a meghibásodást rendeltetéstől eltérő használat, ütközés, baleset, túlterhelés okozta,

- nem tartotta be a kezelési útmutató előírásait, nem megfelelő kenőanyagot használt,

- a kerékpárt szakszerűtlenül, vagy illetéktelenek javították,

- a kerékpárral versenyen vettek részt, [kivétel exkluzív versenygarancia/

- a meghibásodást szakszerűtlen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár okozta,

- a kerékpár azonosító adatai nem egyeznek meg a jótállási jegyen feltüntetett adatokkal,

- a meghibásodást a karbantartás elmulasztása, vagy nem megfelelő ápoló anyag használata okozta.

- a meghibásodás a vásárlás után keletkezett egyéb okból következettbe.

Ez a jótállási kötelezettség nem vonatkoztatható abban az esetben:

- ha a kerékpárt kölcsönzési céllal vagy egyéb iparszerű/ futár üzemmód/ céllal üzemeltetik, vagy azzal oktatást végeznek.

- Nem vállaljuk továbbá a jótállás időtartamán belül a díjmentes kijavítást, a természetes elhasználódás miatt elkopott alkatrészekre, valamint a kerékpár azon káraira, amelyeket külső mechanikai vagy vegyi hatások okoztak. /kőfelverődés, gumidefekt, savas eső, egyéb légköri szennyeződés, állati és növényi anyagok stb./

A jótállásra kötelezettnek kell bizonyítani, hogy a hiba oka a termék a Vásárlónak való átadása után keletkezett.

 

A FOGYASZTÓT A JÓTÁLLÁS ALAPJÁN MEGILLETŐ JOGOK:

A fogyasztót, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2003. évi V. törvényben, a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben, valamint a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározott jogok illetik meg:

 HIBÁS TELJESÍTÉS ESETÉN A FOGYASZTÓ:

- Elsősorban választása szerint kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igényteljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

- A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokol volt.

- A kijavítást vagy kicserélést - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégeznie.

- A kötelezettnek törekednie kell arra, hogy a kerékpár kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

- Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többlet költségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

- A javítás során a kerékpárba csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

- Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.

- A javítás megfelelő elvégzését, a mindenkori számviteli előírásoknak megfelelő számlával kell igazolni.

- A kijavítás iránti igényét a forgalmazónál, illetve a jótállási jegy hatályos mellékletében feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

 

MEGHIBÁSODÁS ESETÉN:

- Jótállási javítást csak érvényes jótállási jegy alapján végezhetnek a kijelölt szervizek.

- a fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehető vétett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni,

- kellő időben közöltnek kell tekinteni a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást,

- a közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős,

- meghosszabbodik a jótállási idő, a kijavítási időnek azon részével, amely alatt a fogyasztó a kerékpárt nem tudta rendeltetésszerűen használni,

- a szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a kerékpárnak vagy a jelentősebb részének /váz/ kicserélése /kijavítása/ esetén a kicserélt /kijavított/ dologra /dologrészre/, valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik,

- minden jótállás keretében történő javítás során ellenőrizze a javítási szelvények megfelelő kitöltését.

A JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG KERETÉN BELÜLI KÖTELEZŐ ÁTVIZSGÁLÁS:

A jótállás és szavatossági időn belül, vásárlónak a mellékelt szerviz intervallumban feltüntettet időpontok, illetve időszakok alapján a vásárlás/összeszerelés helyén, időszakos kötelező átvizsgálást kell elvégeztetnie, melyet az átvizsgálás helyén, a szervizlapon pecséttel, aláírással igazolnak. Ennek elmulasztása esetén az elektromos járműre garancia és szavatosság nem vonatkozik!

A jótállási és a szavatossági időben a szervizlapokon előírt átvizsgálások díjkötelesek, ennek összege a vásárlót terheli.

A jótállási és a szavatossági időben a szervizlapokon előírt átvizsgálások díjkötelesek, amit a vásárlónak kell kifizetnie.

ELJÁRÁS VITA ESETÉN:

A jótállásra kötelezett a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A kötelezett, a fogyasztó kifogásáról a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján jegyzőkönyvet köteles felvenni, ennek másolatát a fogyasztónak át kell adni.

Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indoklását a jegyzőkönyvben meg kell adni. Ha a kötelezett, a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről, annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

Ha a hiba ténye, jellege illetve a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges, akkor az értékesítő, vagy annak kijelölt szakszervize, illetve a fogyasztó, a szakvélemény kiadására alkalmas szervezetektől szakvéleményt kérhet. A szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében a kötelezett fokozott együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a fogyasztó részére (a hibajellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti, valamint az illetékes Bírósághoz fordulhat.

 A vitát eldöntő vizsgálat díjköteles.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

 

2 éves jótállásra kötelezett jármű szerviz intervalluma
Magánszemélyek részére ! 500 km vagy 1 hónap +2400 km vagy 3 hónap +2400 km vagy 6 hónap +2400 km vagy 9 hónap +2400 km vagy 12 hónap +2400 km vagy 15 hónap +2400 km vagy 18 hónap +2400 km vagy 21 hónap +2400 km vagy 24 hónap
Szerviz csomag:     x   x   x    
Ólom-sav akkumulátor Csere
Grafén akkumulátor
Vezérlő Csere
Töltő
Inverter Csere
Gázkar Csere
Oldaltámasz kapcsoló Csere
Fékbetét Csere Csere
Fékbowden Csere Csere  

 

2 éves jótállásra kötelezett jármű szerviz intervalluma
Vállalkozások részére ! 500 km vagy 1 hónap +2400 km vagy 3 hónap +2400 km vagy 6 hónap +2400 km vagy 9 hónap +2400 km vagy 12 hónap +2400 km vagy 15 hónap +2400 km vagy 18 hónap +2400 km vagy 21 hónap +2400 km vagy 24 hónap
Szerviz csomag:   x x x x x x x  
Ólom-sav akkumulátor Csere Csere Csere
Grafén akkumulátor Csere
Vezérlő Csere Csere
Töltő Csere
Inverter Csere   Csere
Gázkar Csere Csere
Oldaltámasz kapcsoló Csere Csere Csere
Fékbetét Csere   Csere Csere
Fékbowden Csere   Csere Csere  

 

3 éves jótállásra kötelezett jármű szerviz intervalluma      
Magánszemélyek részére ! 500 km vagy 1 hónap +2400 km vagy 3 hónap +2400 km vagy 6 hónap +2400 km vagy 9 hónap +2400 km vagy 12 hónap +2400 km vagy 15 hónap +2400 km vagy 18 hónap +2400 km vagy 21 hónap +2400 km vagy 24 hónap +2400 km vagy 27 hónap +2400 km vagy 30 hónap +2400 km vagy 36 hónap
Szerviz csomag:     x   x   x   x   x  
Lítium akkumulátor Csere  
Ólom-sav akkumulátor Csere Csere      
Grafén akkumulátor Csere      
Vezérlő Csere      
Töltő Csere      
Inverter Csere   Csere  
Gázkar Csere      
Oldaltámasz kapcsoló Csere Csere      
Fékbetét Csere Csere Csere    
Fékbowden Csere Csere   Csere    

Nem magán célú (mint   például  üzleti, kereskedelmi,   vállalati  kollektív,  csoportos használat,bérbeadás)  a  jármű, a  garanciális  időben  fele időszakot kell alkalmazni a csere alkatrészeknél!

 

Szerviz csomag:
Külső állapotfelmérés vizuális áttekintés
Világítás ellenőrzés vizuális áttekintés
Fék ellenőrzés megbontásos vizsgálattal
Kerékagy ellenőrzés mechanikai, megbontásos vizsgálat
Gumi állapot ellenőrzés vizuális áttekintés, méréssel
Kormány ellenőrzés mechanikai, megbontásos vizsgálat
Akkumulátor ellenőrzés műszeres vizsgálattal
Töltő ellenőrzés műszeres vizsgálattal
Rögzítőcsavarok ellenőrzése mechanikai, megbontásos vizsgálat
Forgó-mozgó alkatrészek olajzása, zsírzása mechanikai, megbontásos vizsgálat
Elektromos csatlakozok ellenőrzése vizuális áttekintés
Vezérlő elektronikák ellenőrzése műszeres vizsgálattal