Általános garancia
HIVATALOS MAGYARORSZÁGI JÓTÁLLÁS a vásárolt új termékekre.
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 151/2003. (IX.22.) rendeletben foglaltak az irányadóak.
A storebike.hu által forgalmazott termékekre a garanciát, a gyártók magyarországi importőrei biztosítják, de az igényt a eladónál kell érvényesíteni. Így Ön élvezheti a minőségi szervizháttér biztonságát és a gyári terméktámogatásokat. Ez a fajta garancia tudja csak biztosítja, hogy szükség esetén, a termék a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen kijavítsák vagy amennyiben a szakszerviz úgy dönt tudjuk a terméket újra cserélni!
A vonatkozó jogszabályok értelmében (270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet szerint) minden általunk forgalmazott új termékre minimum:
10 000 Ft – 100 000 Ft közötti áruérték esetén 1 év,
100 000 Ft – 250 000 Ft közötti áruérték esetén 2 év,
250 000 Ft – fölötti áruérték esetén 3 év
jótállás kötelező. Az ennél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük! A jótállási idő kezdete a számla és/vagy a jótállási jegy kiállítási dátuma, függetlenül a termék tényleges üzembe helyezés időpontjától.
Jótállási igény az alább felsorolt iratok bemutatásával érvényesíthető:
- A nyugta vagy számla egy eredeti példánya
- A cégünk által kiállított jótállási jegy
- Elektromos járművek esetében a mellékelt gyártói kötelező szerviz intervallum jegyzőkönyv
A fent említett dokumentumok teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni!
A garanciális problémával cégünknek behozott terméket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító beszállítónkhoz, aki gondoskodik mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet, maximum 30 napig.
A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt. A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások ( pl. törés, repedés, karcolás, deformáció, beázás, stb. ) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják a 72 órás cserét.
Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén: A forgalmazónál kell jelezni az észlelt meghibásodást vagy a központi szakszervizénél (bővebb információ telefonszám a termékhez mellékelt garancia levélben van). Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék mielőbbi cseréjét.
Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék cseréjét.
Portósan küldött csomagokat Webáruházunk nem vesz át , azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
Garanciális javítást saját szervizünk végezheti, a beszállításról egyeztetni szükséges, amennyiben a kerékpár meghibásodás garanciális jellegű - gyári hibára visszavezethető - a szállítás költsége az eladót terheli ( Jogos garanciális igény esetén a szállítási költséget utólagosan megtérítjük ).
Amennyiben nem garanciális a hiba jellege, a költségeket közöljük, annak elfogadása esetén elvégezzük a javítást!
Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.
A jótállási, illetve garanciális igény kizárható, ha a fogyasztó elmulasztotta a gyártó által előírt kötelező átvizsgálás és szerviz karbantartási kötelezettségét.
Ami nem tartozik a garancia körébe:
- defekt, külső és belső gumiköpeny sérülése
- helytelen feszesség beállításból következő lánc elszakadás
- törés, repedés, deformáció a külső elemeken, gázkaron, fékkaron, kapcsolókon
- izzó kiégése
- vezetékek elszakadása, kidörzsölése
- biztosíték kiégése
- beázásból adódó hibák, vezetékek, csatlakozók törése
- akku szakszerűtlen töltése, tárolása, ebből fakadó mély kisülés,
- festés kopása, horzsolása,